سلاله ی عصمت
سلاله ی عصمت
بذکر مولانا صاحب العصر و الزمان

مارابه خداراهنمایی می کند ودرواقع ماباید ازطریق ولی خدابه رضایتمندی وشناخت خداونددست یابیم.

 

 

درکتاب های معتبرشیعه وسنی این حدیث ازرسول اکرم(صلی الله علیه واله)امده که :

من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتتاجاهلیه

 

همان طورکه می دانیم دردوران جاهلیت اکثریت مردم کافروبوده وکارهای ناپسندی از جمله زنده به گور کردن دختران و بت پرستی وخرافه پرستی ونژاد پرستی و ... انجام می شده.

 

 

پس نتیجه می گیریم که ماهرقدر هم درباره ی مباحث خداپرستی وتوحید (که البته این مباحث هم مهم وکلیدی هستند)همه چیز رابدانیم و مطالعه ی زیادی کرده باشیم امادرمورد امام زمانمان وبحث امامت شناختی نداشته باشیم درواقع به مرگ دوران جاهلیت وکافراز دنیا رفته وهیچ کدام از مطالعات ومباحث قبلی برایمان ذی نفع نمی باشد.

دوما    

هرکس پیشوایی غیرالهی را انتخاب کند مشرک است.

یکی ازاصول مهم مذهب تشیع اعتقاد به ولایت وامامت است که قبول ان شرط پذیرش اعمال است وقبول نکردن ان موجب باطل شدن اعمال ادمیست.

امام صادق(علیه السلام)فرمودند:اگر بندگان پیشوای ستمگر را که ازجانب خدا نیست به رهبری انتخاب کنند خداوند کارهای شایسته ای راکه انجام می دهند از ایشان نمی پذیرد.

نکته ی مهمی که در بحث امامت باید توجه کنیم ان است که امام فردی است از طرف خدا که هرکس فرد دیگری را به غیر او انتخاب کند در حقیقت به یک امر الهی شرک ورزیده پس به همین دلیل است که امام صادق(علیه السلام)فرمودند:هر پیشوایی غیرالهی را باپیشوایی که امامتش از جانب خداست شریک بداند به خدا شرک ورزیده و هرکه ادعای امامت کند درحالی که شایستگی ان را ندارد کافراست.

امام زمان(علیه السلام)در پاسخ سئوال سعدبن عبدلله قمی که پرسید چرا مردم نمی توانند برای خود امام انتخاب کنند فرمودند:ایا ان امام صالح است یافاسد؟سعد می گوید:صالح است.حضرت فرمودند:ایا امکان دارد ان فرد فاسد دراید؟زیرا هیچ کدام از انتخاب کنندگان چه خیر یا شری در ذهن او می گذرد.

در دین ما ایات و روایات بسیاری در بحث امامت واردنشده ایت و انچه مسلم است در هیچ امری به اندازه ی امامت و ولایت مطلب گفته نشده همان طور که امام باقر(علیه السلام)فرمودند:

                                    مانودی بشئ مثل الولایه

     در هیچ امری مثل ولایت و امامت مردم ندا داده نشده اند.((دعوت نشده اند))

       (به امید این که مانیز بتوانیم بامطالعات بیشترامام زمان خودرابهتربشناسیم.)


نظرات شما عزیزان:

پاسخ به شبهات
ساعت14:47---24 مرداد 1392
کلمه شيعه در نهج البلاغه آمده است به اين عبارات توجه کنيد و بدانید تمام مذاهب چاهارگانه اهل سنت بیش از 200 سال بعد از مذهب شیعه ایجاد شده است و اهل سنت تا آن زمان مذاهب دیگرداشته اند و شیعه از زمان پیامبر و مورد توجه ایشان بوده و پیامبر به شیعیان مولایمان وعده به خیر و عاقبت بخیری داده است..فراموش نکنید که هیچ روایتی را بدون برسی سندی نپذیرید..

( ومنه في ذكر السائرين إلى البصرة لحربه عليه السلام ) فقدموا على عمالي وخزان بيت مال المسلمين الذي في يدي ، وعلى أهل مصر كلهم في طاعتي وعلى بيعتي ، فشتتوا كلمتهم ، وأفسدوا علي جماعتهم . ووثبوا على شيعتي فقتلوا طائفة منهم غدرا ، وطائفة عضوا على أسيافهم فضاربوا بها حتى لقوا الله صادقين .

نهج البلاغة : من کلام له في الشکوي من قريش و ظلمهم له ، باب ومنه في ذكر السائرين إلى البصرة لحربه عليه السلام حديث 218.
آنان بر ماموران من و خزانه‏داران بيت المال مسلمين که در اختيار من بود و نيز بر اهل شهرى كه همه در اطاعت و بيعت من بودند وارد شدند، اجتماع آنها را برهم زدند و انديشه آنان را در باره من تباه كردند، بر شيعيان من حمله بردند، عده‏اى را ناجوانمردانه كشتند، ولى جمعى از ايشان دليرانه دست به قبضه شمشير برده و با آنان جنگيدند تا سرانجام صادقانه به ديدار پروردگار خود نايل آمدند و شربت شهادت نوشيدند .(این است شیعه ی مولا)


پاسخ به شبهات
ساعت22:21---21 مرداد 1392
سلام حتما به وبلاگم سر بزنید پشیمون نمیشید

پاسخ به شبهات
ساعت22:21---21 مرداد 1392
سلام حتما به وبلاگم سر بزنید پشیمون نمیشید

پاسخ به شبهات
ساعت21:21---17 مرداد 1392
عید فطر بر شما و خانواده ی گرامی تان مبارک انشاالله در پناه آقا صاحب الزمان سالم و خوشبخت باشید

پاسخ به شبهات
ساعت22:32---12 مرداد 1392
1847 وحدثني محمد بن سَهْلِ بن عَسْكَرٍ التَّمِيمِيُّ حدثنا يحيى بن حَسَّانَ ح وحدثنا عبد اللَّهِ بن عبد الرحمن الدَّارِمِيُّ أخبرنا يحيى وهو بن حَسَّانَ حدثنا مُعَاوِيَةُ يَعْنِي بن سَلَّامٍ حدثنا زَيْدُ بن سَلَّامٍ عن أبي سَلَّامٍ قال قال حُذَيْفَةُ بن الْيَمَانِ قلت يا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّا كنا بِشَرٍّ فَجَاءَ الله بِخَيْرٍ فَنَحْنُ فيه فَهَلْ من وَرَاءِ هذا الْخَيْرِ شَرٌّ قال نعم قلت هل وَرَاءَ ذلك الشَّرِّ خَيْرٌ قال نعم قلت فَهَلْ وَرَاءَ ذلك الْخَيْرِ شَرٌّ قال نعم قلت كَيْفَ قال يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ ولا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي وَسَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ في جُثْمَانِ إِنْسٍ قال قلت كَيْفَ أَصْنَعُ يا رَسُولَ اللَّهِ إن أَدْرَكْتُ ذلك قال تَسْمَعُ وَتُطِيعُ لِلْأَمِيرِ وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ وَأُخِذَ مَالُكَ فَاسْمَعْ وَأَطِعْ

صحيح مسلم ج 3 ص 1476، ج 3، ص 1476، اسم المؤلف: مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري النيسابوري الوفاة: 261 ، دار النشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت ، تحقيق : محمد فؤاد عبد الباقي
یک روایته فوقولاده جالب از یکی از معتبر ترین کتابه اهله سنت مبنی بر اینکه پیامبر به حظیفه میفرمایند بعد از من کسانی حکومت رو به دست میگیرن که جسمه انسانی دارند اما قلبشان شیطانیست و هرچه کردند باید سکوت کنید و گوش به فرمانشان دهید..در اینجا پیامبر میفرماید ای حظیفه تو در روزگاره حکومته آن ها به طوره کامل حضور داری و زمانه حکومته آن ها به طوره کامل لمس ودرک میکنی..جالب اینجاست که حظیفه زمانه حکومته ابوبکر و عمر و عثمانو کامل درک میکنه و در زمانه آنها کاملا حضور داشته اما فقط 2روز در زمانه حکومته حضرت علی زندگی میکنه و از دنیا میره..پس زمانه حکومته حضرت علی را فقط 2 روز درک کرده و نه بطوره کامل..پس این روایت به زمانه حکومته حضرت علی مربوط نمیشود و فقط مربوطه به دورانه خلفای اول و دوم و سوم است زیرا حظیفه در دوران حکومته این خلفای به طوره کامل حضور داشته و درک کرده است..


محمود
ساعت17:44---17 خرداد 1392
خیلی عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 خرداد 1392برچسب:امام زمان,شناخت,امامت,مشرک,پیشوا, توسط محب اهل بیت